Fisher Towers en Dead Horse State Park

13 juni 2015 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Eerst en vooral willen we jullie allemaal heel erg bedanken voor alle reacties die jullie posten op onze blog. Iedere morgen bij het opstaan kijken we er even naar.

Deze morgen was het alweer erg zonnig en we besloten de hike naar de Fisher Towers te doen. Het was een stukje rijden over de Scenic Highway 128 langs de Colorado River. Ook hier zagen we nog resten van de flash floods, maar we geraakten toch vrij vlot aan de start van de hike.

Dit werd een echte oriëntatietocht met veel klim- en klauterwerk. Het was iedere keer opnieuw zoeken naar de gestapelde steentjes om de weg te vinden. De tocht liep langs diepe ravijnen en af en toe zelfs klauteren over een ladder. We denken dat we het eindpunt bereikt hebben :-), er stond wel geen bordje, maar er was ook echt geen mogelijkheid om nog verder te gaan want de berg was op. We stonden zo hoog dat we zelfs de bodem van de berg niet meer konden zien zonder er zelf in te vallen.

Bij het terugkeren was het evenzeer wat zoekwerk en het laatste stuk hebben we op handen en voeten langs de berg omhoog geklommen tot we terug een pad zagen, want we waren de stapeltjes stenen (en dus ook de weg) echt wel kwijt gespeeld.

Bijna boven begon het opeens weer erg te donderen en achter ons zagen we de lucht weer helemaal dicht trekken. Gelukkig zat onze trail er volledig op en we hebben er ook heel erg van genoten. Deze tocht was ook duidelijk minder druk dan de trails in Arches zelf.

Na de Fisher Towers besloten we dan maar om richting blauwe hemel te rijden, naar Dead Horse State Park. Hier hebben een trail langs de rim gedaan tot aan Dead Horse Point. Een spectaculair uitzicht over de Colorado River en de omliggende canyons.

Bij aankomst op de parking van het State Park stopte er ook een bus Japanners. We weten eigenlijk niet goed wat we gezien hebben, maar opeens zagen we ze met z'n allen uit de bus rennen, de straat over om dan super enthousiast 2 bepaalde plekken vanuit alle hoeken te fotograferen. Wat was er zo bijzonder om te fotograferen? een konijn? neen dat zou niet blijven zitten, een plant? deeuh, een mier misschien? Er kwam zelfs een Amerikaan aan ons vragen waar ze allemaal zo "excited" over waren? Geen idee en tot op dit moment weten we nog niet precies wat we gezien hebben. Op 5' tijd hebben we een hele bus Japanners zien passeren om dan weer te verdwijnen met hun bus. Als we iets langer met onze ogen geknipperd hadden, hadden we ze niet gezien, zelfs dit verhaal duurt langer dan de gebeurtenis zelf :-) Vreemd fenomeen Japanse toeristen.

Een ander vreemd fenomeen is het feit dat Ann sinds vanavond onder de braille staat, een of andere vorm van allergie. Zal hopelijk morgen weggetrokken zijn.

Vanavond zijn we dan nog lekker gaan eten bij "Moabs Brewery". Een heel gekende plaats in Moab en dus ook erg druk, maar wel lekker.

Morgen vertrekken we vanuit Moab richting Monument Valley. Het is nog maar de vraag of we daar internet hebben, dus misschien volgt dat verhaal wat later.

1. Diet marjan:
    14 juni 2015
    Zo te lezen en te zien hebben jullie inderdaad een mooie dag gehad. En die hike riekt naar een voorproefje op Angels Landing :-)
    Have a save trip to Monument Valley en hopelijk hebben jullie daar internet, zodat we morgenvroeg weer wat te lezen hebben.
  2. Roger & Marleen:
    14 juni 2015
    Hela jullie twee, mooie foto, s en zeer leuk geschreven. Doet me elke morgen plezier dit te lezen : ).
    Geniet er maar goed van en laat de foto, s en verhalen maar komen
  3. Ellen segers:
    14 juni 2015
    Helaba ik ben echt jaloers op jullie al die spannende verhalen en spectaculaire foto's ;) amuseer jullie nog !!!! Grt ellen en co
  4. Belinda:
    15 juni 2015
    Prachtige foto's en superfijn reis verslag. Amuseer jullie nog. Groetjes van ons allemaal !!