Een lange reisdag.

7 juni 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We vlogen voor de eerste keer met Swiss en Edelweiss en we hebben genoten van de Zwitserse stiptheid. Eerst met een kleiner toestel van Brussel naar Zurich en daar hadden we voldoende tijd om over te stappen op onze volgende vlucht. Zurich is een bijzonder mooie luchthaven, waar we genoten hebben van het uitzicht. Ook het inchecken en afhandelen van onze vlucht naar LV liep op een relaxte manier. Op het display in Zurich stond de actuele temperatuur in LV: 22°; hier was Ann het wel niet mee eens tot ze zich realiseerde dat het daar nog midden in de nacht was :-)

Na een lange vlucht (nog maar eens 12u) en een redelijk onrustige landing (Ann werd weer wat wit rond haar neus) kwamen we dan aan in Las Vegas om 17.30u plaatselijke tijd en 35°. Daarna liep alles onverwacht vlot, heel anders dan de hectische toestanden die we in New York gewoon zijn. Om 18.15 stonden we buiten al op de shuttle te wachten om onze huurwagen op te gaan pikken.

Nadat we onze midsize SUV, die een beetje flink uit de kluiten gewassen is :-) (zie foto's) opgepikt hebben, zijn we dan richting hotel gereden. Voor Peter was het wel weer even wennen aan de automatische versnellingsbak, Ann heeft even van kortbij kennis gemaakt met de voorruit... Gelukkig zonder erg (voor de voorruit)

Ons hotel was ook een grote meevaller, heel ruime kamer, vriendelijk personeel en gratis shuttle naar de strip. Omdat we toch nog even een hapje wilden gaan eten reserveerden we een plaatsje in de shuttle. We wilden het niet te lang trekken en dus hebben we dan vlug even een lekkere hamburger met chili fries en onion rings gegeten in hotel "New York New York" met een frisse Corona erbij. Daarna  nog een korte wandeling over de strip gemaakt, maar onze kaars was eigenlijk al meer dan uit, Las Vegas was nog steeds veel te warm, veel te druk en veel te lawaaierig. Met de shuttle terug naar ons hotel (Ann viel al haast letterlijk om van de slaap) en dan ons bedje in.

Wat we na vandaag wel alvast weten is dat we best wel lenig zullen zijn bij terugkomst: het is werkelijk klauteren en reiken om in de auto en in de hoge bedden te kruipen. Gelukkig zijn we nog jong ;-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade