The Narrows

17 juni 2015 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vandaag hebben we eens geen wekker gezet en hebben we uitgeslapen tot 8.00u

Dan hebben we op ons gemakje onze rugzak gereed gemaakt voor "The Narrows" en lekker relaxed gaan ontbijten. We gingen bij "Meme's" en aten er allebei een superlekkere pannenkoek en kregen er een emmer koffie bij. Het fijne hier is, dat als je koffie bestelt, je meestal een reuze-mok krijgt, die dan ook nog eens regelmatig bijgevuld wordt.

Na ons stevig ontbijtje namen we de shuttle richting "Temple of Sinawava", het startpunt van onze hike. Omdat we door water gingen waden, was het niet zo belangrijk om de hitte voor te zijn en was het startuur niet zo van belang.

We huurden eerst gekke schoenen en sokken en kregen een wandelstok (eerder een knuppel) mee. Het eerste stuk was een redelijk vlak stuk wandeling tot aan het punt waar we de rivier in zouden gaan.

Het was best een drukke bedoening, want er was heel veel volk die deze tocht startte. Het was een fantastische wandeling door het water en soms kleine stukjes langs de oever. Bij momenten stond Ann tot aan haar navel in het koude water. Gelukkig bestaat er sneldrogende kledij ;-) , door de hitte droogde je dus wel snel op. We hebben deze tocht niet helemaal tot het einde gedaan (je kan er een hike van 2 dagen van maken) maar we hebben er enorm van genoten.

Op de terugweg naar de shuttle aan de praat geraakt met een koppel uit Seatle, altijd leuk op vakantie om even met andere mensen een babbeltje te slaan.

Bij terugkomst aan het visitor center onze spullen terug ingeleverd en dan nog even een plonske in ons zwembad gedaan.

Het was weer een gezellige dag, maar stilletjes aan begint het ons ook te dagen dat we bijna terug naar huis moeten :-( We moeten onze zitjes in het vliegtuig nog reserveren en nog even uitzoeken vanaf wanneer dit kan (Europese of Amerikaanse tijd)

Morgen nog een paar kortere hikes, maar zeker eerst nog eens genieten van een lekker ontbijtje op z'n Amerikaans.

1. Jean-Pierre Blocken:
    18 juni 2015
    Semi-nat dagje... Genieten maar, we kijken al uit naar jullie verhalen.
  2. Marian:
    18 juni 2015
    oh ja, antwoord op mijn vraag .... ik dacht het al toen ik jullie schoenen zag .... wat een aparte hike ^_^
  3. Sandy:
    18 juni 2015
    Ooooh, jaloers! Die zou ik ook graag ooit eens doen :D
    En da vogeltje! (Kolibrie??) Wat een leuke foto!