Op weg naar Zion

15 juni 2015 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Deze morgen hadden we de wekker gezet om 5.30u om de zonsopgang te zien die, volgens de informatiebalie, om 6.02u zou zijn. Om 5.00 worden we wakker en we zien het licht tussen de rolluikjes doorschijnen. Huh? Er is blijkbaar een tijdsverschil in Monument Valley en hierdoor hebben we de wekker verkeerd gezet. Tja, wel erg zonde, want op zo'n mooie plek..., we zagen de zon nog net boven de berg opkomen.

Nu we dan toch al op waren (5u of 6u, wat maakt het ook uit ;-) ) hebben we ons maar in één weg aan het ontbijt gezet op onze "porch". Nog wat genoten van het uitzicht en ons dan maar klaar gemaakt om te vertrekken naar onze laatste stop : Zion.

Deze keer heeft Ann achter het stuur van het zwarte monster gezeten en ze heeft ons als een volleerde wegpiraat (campers, vans, ... voorbij stekend en geen beestjes geraakt) ter plekke gebracht.

Onderweg nog even een stop gemaakt bij Denny's in Page voor een 2de stevig ontbijt. Hier wisten we de weg nog, want twee jaar geleden waren we hier ook al eens.

Onderweg vooral genoten van de prachtige omgeving, maar we waren toch blij dat we Zion binnenreden. Terug naar "Desert Pearl Inn"

Ann heeft dan de was gedaan, want onze wandelkleding zat onder een laag rood stof (en Peter zat door z'n voorraad zuivere onderbroeken ;-) )

Het lijkt wel of de donkere regenwolken ons achtervolgen, want ook hier namiddag ineens een dikke wolk en een bui(tje). Gelukkig zaten we op dat moment in het zwembad en konden we toch niet erger nat worden. Het koelde hier wel helemaal niet af, want zelfs nu (22.30u) is het nog steeds ontzettend warm buiten.

Vandaag was het dus, naast het rijden, vooral  een dagje rustig genieten.

Morgen staat Angels Landing op het programma. We gaan dus weer vroeg uit de veren, want Peter wilt de drukte voor zijn op deze tocht ;-)