Angels Landing

16 juni 2015 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vandaag de wekker weer goed vroeg gezet zodat we met de eerste shuttle richting startplaats hike konden vertrekken. Ondanks dat het nog maar 7.30u was, zat de shuttle al flink vol en de meesten stapten af aan de startplaats van Angels Landing. Het was vanmorgen nog wat frisjes en heel wat mensen wilden de hitte wat voor blijven.

Het eerste stuk was een echte kuitenbijter, dat ging al kronkelend steil omhoog, ondanks de schaduw stonden we allebei flink in het zweet (bij Peter misschien al koud zweet ;-) ) Dan begon het echte werk, na een klein stukje kwamen we uit op een platform van rotsen en Ann dacht even dat het dit al was, maar neen hoor, even verder zag je pas echt de tocht omhoog. Heel wat mensen waren in beide richtingen in de weer op het laatste steilste stuk. Maar goed dat Peter z'n onderbroeken gewassen waren!

Op ons gemakje begonnen we aan de laatste klim, Ann al genietend en Peter met geknepen billen :-)

Stukje bij beetje geraakten we boven, al klauterend over rotsen en met behulp van kettingen (zoals iemand lekker geruststellend onderweg zei: deze hebben ze gehangen omdat er al doden zijn gevallen op die punten... niet echt dus, maar geruststellend klonk het wel)

Boven aangekomen hebben we genoten van het uitzicht en even terug op adem gekomen met een kleine picknick. En dan moesten we terug...

Het dalen is altijd net iets spannender dan het stijgen, dus ook vaak op ons achterwerk, maar we geraakten veilig aan het eindpunt. Daarna moesten we verder afdalen naar de halte van de shuttle en hoe lager we kwamen, hoe heter het werd en hoe minder zuurstof er in de lucht zat. Peter merkte zelfs even op dat het leek alsof we in een hete haardroger aan het ademen waren.

Bij vertrek had Peter nog het idee dat we teveel proviand meegenomen hadden, maar we zaten toch bijna door onze drankvoorraad heen bij aankomst aan het visitor center.

Hier hebben we ons al even geïnformeerd voor het huren van speciale schoenen omdat we morgen de Narrows willen wandelen. Omdat dit een tocht door water is, kan je best aangepast schoeisel huren.

Namiddag hebben we nog heerlijk liggen chillen in en aan het zwembad en vanavond gaan we nog lekker uit eten bij "Spotted Dog"

1. Toon en sandra:
    17 juni 2015
    Seg amai, zijt toch maar voorzichtig met u 2 he daar met da klimmen!!
  2. Sandy:
    17 juni 2015
    Tof e die angel's landing!!!
  3. Diet marjan:
    17 juni 2015
    Leuke en spectaculaire hike, verheug me al. Sjieke fotoos ook. Trouwens wij hebben de campground schuin tegenover de spotted dog geboekt, en hadden ook al plannen om daar te eten. Vandaag natte voetjes halen in de Narrows, we kijken uit naar de pica, s. Have fun, ik duik mijn bedje in :-)
  4. Peter en Ann:
    18 juni 2015
    Idd Sandy, tof voor ene keer...We hebben wel dat half naakt fotomodel gemist die er was toen jullie hier waren.
  5. Peter en Ann:
    @Sandra: JAAA MAMA!!!
  6. Jean-Pierre Blocken:
    18 juni 2015
    Fantastisch uitzicht! Met hoogtevrees moet je daar niet zijn vrees ik? Maar toch... tikkeltje jaloers op deze prachtige reis. Geniet ervan!
  7. Dirk:
    18 juni 2015
    ja, ok, dit is wat ik ook wil doen.
    een beetje adrenaline :-)