Rijden op de weg

14 juni 2015 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Hoera, terug internet. Even ons avontuur van gisteren neertypen.

Gisteren hebben we voornamelijk in de auto gezeten, dit is hier helemaal geen straf hoor.

Eerst hebben we een heel stuk over de highway zitten cruisen om daarna te genieten van de Scenic Byway's 95 & 261. Dit zegt jullie waarschijnlijk niet veel maar geloof me dat je je de ogen uitkijkt als je door deze prachtige, ruige natuur aan het rijden bent. We zijn een stukje van deze weg afgeweken omdat we graag naar Muley Point zouden gaan. Hier liep geen weg naar toe maar alleen een geul in het losse rode zand. Waauw wat is die Toyota 4x4 toch een krachtpatser, zonder moeite trek hij ons erdoor. En waauw wat een uitzicht op Muley Point, absoluut de moeite waard om je auto vuil te maken.

Vervolgens stond er nog een uitdaging voor chauffeur Peter te wachten, nl. Moki Dugway. Dit is een stuk van 3 mijl smal en onverhard, stijl naar onder dmv haarspeldbochten. Echt spannend, vooral als er tegenliggers waren.

Iets later stopten we op de parking van Monument Valley en checkten we in.

We hadden een cabin met Premium View en ik denk dat we nooit van ons leven nog zo een view zullen hebben. Woorden schieten te kort...De cabin zelf was ook van alle luxe voorzien en we waren blij dat we niet voor het hotel gekozen hadden. Het hotel was groot en heel druk en bij onze cabin was het heerlijk rustig.

Daarna was het terug hoog tijd om onze Toyota weer wat te laten werken en gingen we dus de Monument Valley Loop rijden. Dit was ook weer een lekker stuk route, onverhard, door het mulle woestijnzand ploeteren. Het lag er op sommige stukken echt slecht bij door de regenval van de voorbije dagen en was het dus wel een beetje lachen met de chauffeurs die achter het stuur van een "gewone" personenwagen zaten. Je zag ze soms echt denken van "moet ik daar door" en dan kwam Peter daar met zijn zwart monster en een big smile op zijn gezicht doorgetuft. (en Ann vol medelijden met de andere chauffeurs...)

We hebben diner bij zonsondergang gehad (picknick van wraps, pastasalade en nacho's met super lekkere salsa en guacomole), gezellig op de "porch" van onze cabin en daarna nog wat foto's getrokken en biertjes gedronken.

En zo ging weer een heerlijk dag ten einde. Morgen op weg naar onze laatste stop van deze reis, Zion.

1. Diet marjan:
    16 juni 2015
    Hey vakantiegangers we misten jullie verhaal al gisteren. Altijd leuk om even jullie avontuur te lezen. De fotoos zijn weer spectaculair. Wel even de datum van je gopro opnieuw instellen die staat op oktober 2013. Of is dit een reis terug in de tijd :-).
    We kijken weer uit naar jullie volgende verslag.
  2. Peter en Ann:
    Check Patrick ;-)
  3. Sandy:
    16 juni 2015
    Ha! Wij hebben die gereden met een 'gewoon autootje'... Dat vond Jeroen toen ook niet zo plezant :D
  4. Toon en sandra:
    16 juni 2015
    Echt prachtige foto's !! Mooi om zien dat jullie zo genieten...
  5. Peter en Ann:
    18 juni 2015
    Awel Sandy, we hebben aan jullie gedacht toen we er aan het rijden waren.