Eindelijk terug hiken!

12 juni 2015 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Hoera! Toen we vanochtend om 6.00u opstonden was de zon al van de partij! Hier en daar een wolkje, maar het leek erop dat het een mooie dag zou worden.

Na lekkere pancakes als ontbijt in ons hotel gegeten te hebben en nog even een stop in de plaatselijke market voor extra ijs in onze frigobox vertrokken we richting Arches.

Vanochtend stond er al een kleine file aan de inkom, dus meer mensen gingen ervan uit dat het wel eens een zonnige dag kon blijven. En zonnig bleef het! We vulden onze rugzakken met proviand (heel veel water, sportdrank, bananen, kaas, trailmix...)

We zijn eerst tot het einde van het park gereden naar Devils Garden (klinkt stoer hé) en van daaruit hebben we meerdere hikes ondernomen. Al bij al was het best druk op de trails (toch drukker dan we gewend zijn) Alleen de Primitive Trail konden we best niet doen omdat de meeste wegaanduidingen gisteren weggespoeld zijn. Het was best al warm en er waren toch wel enkele spectaculaire stukken tussen. (Niet goed voor Peter zijn tikker ;-) )

Ann slaagde er toch in om natte voeten te krijgen :-) Ze sprong gewoon eventjes van een rotsblok recht in een bruine poel : niet gezien (Niet goed voor Peter zijn lachspieren)

Het was een fantastische ochtend en we hebben even gepicknickt aan Dark Angel, waar het op dat moment zalig rustig was. Toen we tegen 13.30u terug aan de auto waren, zijn we eerst terug naar Moab gereden om even in de schaduw te lunchen. We wilden graag bij "Quesedilla Mobilla" gaan eten (nr.1 op Tripadvisor). Dit is een foodtruck die maar tot 5.00u geopend is en het was het omrijden meer dan waard. Super lekkere quesedilla's!

Na deze aangename pauze gingen we terug op pad richting Arches, deze keer om de trail naar Delicate Arch te doen. Aan de start zagen we nog de resten van de flash flood van gisteren. Dit was weer een stevige klim en we waren blij dat we weer zoveel drinken bijhadden. Toch stonden we ervan te kijken hoeveel mensen aan de trail beginnen zonder zonbescherming en met slechts een klein flesje water. Echt een aantal mensen (en kinderen) gezien waar de stoom bijna uit de oren kwam.

Enfin, Delicate Arch is absoluut de inspanning waard. Het was boven even genieten van de prachtige uitzichten en bij aankomst stond er zelfs niemand onder de arch (hoogst uitzonderlijk!), maar tegen de tijd dat we onze fototoestellen uitgehaald hadden, stond er alweer volk onder.

Na deze zalige inspannende dag gaan we niet meer veel doen. We gaan gewoon nog even genieten van een biertje en chips (in smaken waar we nog nooit van gehoord hebben) en dan kruipen we lekker ons bedje in.

Morgen is de zon weer van de partij en gaan we nog een aantal andere hikes doen.

1. Sandy:
    13 juni 2015
    Ik lag even strike bij het lezen van Ann die in de bruine waterpoel sprong... Kan het mij levendig inbeelden :D
  2. Toon en sandra:
    16 juni 2015
    Leuk om alles zo mee te beleven. Moet zelfs spontaan lachen als jullie iets meemaken, zie het zo voor me !! En dat eten, mmm....ziet er lekker uit :)